10 Eylül 2009 Perşembe

istememeKLe hakLıymışım şu yağmuRu !!!


nefret ettim..evet türklüğümden insanlıgımdan nefret ettim bugün..bu daha öncelerde oldu aslında hatta çoğu kere oldu..iğrençleştiğimizin farkındayım kötüye gittiğimizin soysuzlaştığımızın tarihimize sıgınıp şimdilerde rezilliğe wardıgımızın farkındayım ama bugün dahada bi nefret ettim..daha da bi tiksindim aynı istiklal marşını okudugum,aynı kimliğe sahip oldugum , aynı hawayı soludugum insanlardan..

17 milyon kişinin yaşadığı dünyanın sayılı metropollerinden birinde yaşıyorum.aslına bakarsak çokta sewiyorum.binalarını, denizini, hawasını, suyunu gecesini, gündüzünü, trafiğini, koşışturmasını, eğlencesini ,hüznünü ,süprizlerini,taksimini , nevizadesini,asmalısını,teşwikiyesini,bostancısını,caddesini,erenköyünü,göztepesini,kızkulesini,kadıköyünü,vapurunu,osunu,busunu ama bi şeyini sewmiyorum;insanlarını ve o sewmediğim insanların sayısı sewdiklerime göre çok daha fazla hatta gün geçtikçe fazlalaşıyorlar..
bugün tüm dünyayı güldürecek ama hepimizi aglatacak olaylar yaşandı benim güzel şehrim istanbulda..17 milyon kişinin yaşadığı tarihi dünyanın en eski şehirlerinden biri olan uğruna sawaşların werildiği sayısız medeniyet gören o istanbulda bugün sel oldu we bu sel eylül ayının başında geldi.we o sel gündüz saati yaşandı we o selde en trajikomik bi halde 31 kişiyi kaybettik..
böyle hallerde bayrakların yarıya inmesini insanların agıtlar yakmasını ülkenin yasa bogulmasını beklerim ben..her sene o tarihlerde o bölgelerde anma bile düzenlenbebilir ki bu dünyada böyle yaşanıyor ama ölü bir amerikalıyla ölü bir türk arasında dağlar kadar fark oldugu burda ortaya çıkıyor..
twlere nete düşen haberlere inanamadım ilk başta çünkü bizde merhamet acıma gipi şeyler olmafıgından insan ölümü bile malzeme yapılabiliyor hükümte karşı basın organları ölü sayısı şu derken benim görüşüm yalan söylüyorlar kaos çıkarmak için oluyor hükümet yandaşlarıise ölü yok derken yalan söylüyorlar hafif göstermek için diye düşünüyorum dolayısıyla kimseciklere inanmıyorum..bugünde göz ucuyla gördüğüm haberlere şokla yaklaştım we sağlıksız gördüm..çünkü çok saytın valimizde yok bişey diyordu..taaki ewe gelip haberleri seyredinceye kadar manzara korkunçtu güpe gündüz bi şehri sel basıyor otobanlar kilitleniyor,helikopteler insanlar kurtarılıyor , tekstil atölyelerinde boğulup ölenler oluyor ama sorsanız neden ? tsunami mi oldu hayır sadece yağmur yagdı..buraya kadarınıda kabullenmek bi derece mümkün sonuçta allahın takiri diyebiliyoruz ölüm her yerde yakalayabilir akıl almasada hayır ölmemeliler ölmemeliydiler desekte itirazımız kabul görmüyor we 31 canı yok pahasına hiç pahasına 2 gram suya teslim ediyoruz..ama asıl acı bundan sonra başlıyor..

17 million kişinin yaşadığı koca metropolü sel basar insanlar ölür ewler yıkılır araçlar tarumar olur etraf sawaş alanı sonra 7 (yedii) adet ceset çıkar hayatlarının bagırında 7 ceset.. artık yoklar oracıkta bir bez parçasının altında yatıyorlardır.insanlar ne yapıordur pekii?? çewre ewlerden fabrikalardan suya kapılan eşyaları yağmalamaktadır 2 tabak 1 telewizyon we çeşitli ganimetler.durumu gören polis müdahale eder durun yapmayın sonra polisin biri yürekleri burkan o cümleyi söler
---napıosunuz yaa 7 ceset war orda sen burda tabak peşindesin
peki o tabagı alan yawşak ne yapar? güler pişmiş kelle gipi arkasına döner we kameraya o can alıcı sesi gelir
---ben almasam başkası alıcak suyamı bırakim
o esnada benim agzımdan da şunlar dökülür
---bu orospu çocuklarıyla aynı kimliği taşımaktan aynı hawayı solumaktan şu anda nefret ettim...

kendimi afrikada ormanlık alanda yaşamaış medeniyetin olmadıgı kültürün olmadıgı wahşi doğada yetişen insanlarla beraber yaşıyor gipi hissettim.. twler gösteriyordu herkes ganimet toplama telaşesinde ölen onca insanı umursamadan kadın çoluk çocuk yaşlı genç iki tabagı topluyorlar hepsi gülüyor hepsi şen hepsi şakrak ama aslında hepsi yawşak...
ve en acısı ben bu insanlarla yarın aynı wapura binicem aynı oratmada bulunucam ama onların o caniliğini bilipte yüzlerine tüküremyiceğim..

sıkıldım...
hergün şehit haberi duymaktan..
bütün köşe yazarlarının kışın geldiğini yazmasından..
ahmet hakanla ertugrul özkökün umreye gidip anılarını yazmasından..
sibel canın kocasını neden boşandıgından..
eda taşpınarın yaptıklarından..
milli takımın her maçta oldugu gipi saç baş yoldurtmasından..

sewdim...
ispanyolca kursuna kaydımı tamamlayıp öğrenci kartımı almamı
twitter'cıların yardım amacıyla 360 da wereceği partiyi
hafta sonuna yaklaştıgımızı
bayram tatilinde bi yerelere kaçma umudumu
inatlaşan iki sewgilinin bugün inatlarını bitirmelerini
akşama dogru çıkan güneşi...

13 yorum:

  1. Haklısınız bu şeylerin İNSAN olmadığı açık. O firmanın sahipleri zaten otuç tutmuyordu, Edirneliler zaten oruç tutmuyordu haketti bunlar diyerek yağmalayan insanlarla, seçim zamanları torba torba kömürler, altınlar, unlar, elekler dağıtılıp bedavaya alıştırılan insanlar bir değil mi? aynı zihniyetin ürünleri değil mi bunlar. Her olayda her felakette ki felaket diyemiyorum cinayette bu ülkede insan hayatının değeri bile olmadığını bir kere daha anlamıyor muyuz?

    Sözde görünmez bir felakette bu kadar can gidebiliyorsa, bu kadar mal, mülk, ev, işyeri harap olabiliyorsa, depremi düşünmek bile istemiyorum.

    YanıtlaSil
  2. yazık diyorum sadece ..ama farkettim ki yazık aslında bana benim gipilere we gerçekten bu şehirde yaşamayı hakedenlere..
    öyleki aşık oldugum bi ülke aşık olduğum bi şehir ama o hale geldiki siyasetçisinden miğdem bulanıyor sanatçısından miğdem bulanıyor medyasından miğdem bulanıyor halkından miğdem bulanıyor we yazıkki bu kadar miğde buşlantısının içinde ben bu şehri/bu ülkeyi çok sewiyorum diye yalandan tesellilerle avunuyorum..ölümün her türlüsüne gülen,ölenin dindarmı/dinsizmi , kürtmü/lazmı , beyazmı/zencimi olduguna bakan , ve birileri ölmüşken mal derdine düşen ne kadar yüzsüz warsa allah belasını versin..iğrendim..

    YanıtlaSil
  3. bu arada sinirime ve konunun hassasiyetine ver demediğim ''hoşgeldin'' için kusuruma bakma lütfen..keyifle okuman dileğiyle tekrar hoşgeldin..

    YanıtlaSil
  4. topbaş söylediğinde haklı, insanoğlunun suçu bu.
    endüstri uğruna doğayı küstürdük. çarpık kentleşmeye, plansız, öngörüsüz her türlü yapılaşmaya boyun eğdik. yollar ile deniz arasında kot farkı kalmadığına (ki su çekmeyi bilseler böyle farka gerek de yok ama) yüzyılın icadı metrobüse yer açılsın diye cetvelle çizilmiş gibi yapılan yollarda giderlerin nerede olduğuna hiç dikkat etmedik. her sene çiçek pazarından sarı laleler aldık, devamı gelsin diye hep aynı yeri mühürledik sandık başında. ne yaptık ettik ormanları yaktık, imara da açtık üstelik. oh ne çok yağmur yağdı, su ucuzlar, halı yıkarız diye paye çıkardık. ruhum karardı, aç şu ışıkları diye tersledik ofistekileri. hep suçu başkasına attık, suçluya bu cüreti bizim verdiğimizi hiç düşünmedik. bisiklet yolları olsun diye hiç heves etmedik, kaymakamlık kömür dağıtıyor diye sobalar aldık yeniden, fosil yakıtlar kullandık. suçlu insanoğlu evet ve ben de insanlığımdan utanıyorum..

    blogunu yeni farkettim akşama kadar da okurum sanırım. sen böyle yazınca, ben de hızımı alamadım. lütfen kızma ( :

    YanıtlaSil
  5. kızma kelimesi çok ütopik nasıl kızmıyimki bişilere türkiyede yaşarken..
    sana kızmak ; hemde buraya yazdıklarından sebeple ?? keşke kızmak için dünyada tek kalan sebebim bu olsaydı..emin ol o zaman sende sana kızmamdan mutlu olurdun..ama şu ortamda sana kızmak yerine taparım =)
    o zaman hoşgeldin diyelim bizde istediğiniz başköşelerden biri sizindir..

    YanıtlaSil
  6. teşekkür ederim, hoşbuldum. ben de kendimi isyankar bilirdim, iyi ki varsın da yalnız olmadığımı hissettim.

    YanıtlaSil
  7. e madem isyankarlıkta ortagız neden nickinin üzerine gelince altta cizgi çıkmıyor =)
    en azından nelere isyan ettiğini bilim çünki kirlenmek güzeldir ama okumak dahada güzeldir

    YanıtlaSil
  8. aynı soruyu az önce kendime sordum, belki de bu sorunun geleceğini tahmin ettim. demek ki orda burda laf aralarına sıkıştırmakla isyankar olunmuyor. derhal bir blog açıyorum:)

    YanıtlaSil
  9. Konunun hassasiyeti evet selamlaşmayıda unuttuk :) hoşbulduk:)

    YanıtlaSil
  10. aynen öyle lafla peynir gemisi yürümez misali oldu =)yakın zamanda bekliorum hatta akşama ilk yazıyı filan okuyim..

    hoşbuldugunuz için müteşekkirim.. sizde istediğiniz baş köşeye geçebilirsiniz aslı (hanım diyecektim ama cadısı eki size hanım dememi engelledi) =) aslıcım =) samimiyete ver =)

    YanıtlaSil
  11. sen de benim yazımı okumuşsun, tamamen aynı fikirdeyiz işte.
    ben de sıkıldım artık, kaçsak nereye kaçalım. yer yok. hep aynı yalakalık, yalancılık, hırsızlık, kaypaklık... güzel ülkem işte..

    YanıtlaSil
  12. kalsak miğdemiz bulandı.. mücadele etsek kazanmamız imkansız.. gitsek !! gitmek en güzelide sewiyosam niye gidim =( !!

    YanıtlaSil
  13. igein_h_yizevbekhai@admin.in.th: Eger ilgileniyorsaniz, bu e-posta adresinden bizimle irtibata iseniz merhaba sizin tüm kisisel is için kredi ararken, biz,% 3 faiz oraniyla kredi vermek. Belgeniz ok cevap veren herhangi bir gecikme olmaksizin derhal sizden aldigimiz be kez kredi biz bir hafta önce size transfer edilecek. Artik kredi basvurusunda, acil promosyon ok var.

    YanıtlaSil

Related Posts with Thumbnails