29 Nisan 2010 Perşembe

sıradan bişeydir bana göre tecavüz..!

Malumdur türkiyenin tek gündemi var iki gündür..medyasında hükmetinde muhalefetinde vatandaşında..varsa yoksa pervari..sadece bi ilçe ismi.hatta bu kadar olayına ve bu kadar konuşulmasına karşın ismini dogru yazıp yazmadığımdan emin olmadığım bir ilçe..siirt pervari



konuşulan şey bir  insanlık dramı..tecavüz..
bugün konuştuk bunu, herkes gibi bizde konuştuk..ve herkesin konuştuğu şekilde..;

yakalayıp öldüreceksin böylelerini..
sallandıracaksın taksimde..
çükündeen asacaksın..


şöyle yapacaksın böyle yapacaksın...


bense şöyle dedim;
bence çok saçma..olayın yanlış tarafını büyütüyorsunuz..tecavüz gayet normal, gayet bayagı bir olay gayet sıradan..herkes dumur......




evet aslında tamamen öyle tecavüz bana göre çok basit çok sıradan çokta normal bişey..hatta tecavüz adam öldürmek,hırsızlık,çocuk kaçırmak bu ve benzeri bir çok sıradışı olay bana göre bu saatten sonra sıra içidir..hatta bu sadece türkiyeye özgü bir şey değil bütün dünyada böyle..


aldığımız gazetelerin üçüncü sayfalarında ne haberi okuyoruz ki biz hergün..aynen bunları okumuyormuyuz ?..çok daha fazlasını okumuyormuyuz ? Hergün haber bültenlerinde bunlar anlatılmıyor mı ?? ölen insanların eceliyle bogazına su kaçarak öldüğünümü sanıyoruz Ya da elektrik çarptığı için ölmüyorki insanlar..artık bi çok insan o veya bu şekilde boğazlanarak kurşunlanarak tecawüz edilerek testereyle kesilerek camdan aşağı atılarak filan öldürülüyor..çünkü ülke böyle bir ülke dünyaysa böyle bir dünya..kapitalist rejimde madde uğruna insanlar birbirini parçalıyor..
dediğim gipi olay türkiyeye özgü bi haltta diil.. liverpol katili yokmu ? houstonda çocuguna torununa tecavüz eden çıkmadı mı ? isviçrede ailesini kesti be çocugun biri bütün ailesini ..tokyoda okula girip katletmedimi onlarca kişiyi sapığın biri ..evet bunların hepsi oldu bunlar bir ülkenin şehirleri değil bir dünyanın farklı uçları köşeleri..her gün oluyor yarında olacagı gipi....


eee peki sorun yokmu yani bunda..??
sorun tam olarak şurda..pervaride olan olaydan sonra birisi çıktı dediki biz olayı aile içinde hallettik..burda herkes birbiriyle akrabadır..husumet olmasın..
işte bu dendiğinde sorun tam olarak bi sorun olmuştur..
nasıl hallettin lannn neyi nasıl hallettinn..???
olayı duydugumda üzüldüm..içim acıdı..ama yukardaki cümleyi duyduğumda dişlerim birbirine geçti..hınç doldu içime..gerçekten katil olasım geldi..
ve bizimkilere tam olarak dediğimde buydu; asıl sorun tam olarak bu noktada ve bize diğer ülkelerden geri bırakan aşağı çeken olay tecawüz değildir..olayı bu şekilde kapatmaktır kapatabilmektir..
o ''olayı biz hallettik'' cümlesi türkiye için aşılması zor bir sorundur.. ve bu fakirlikten , açlıktan,işssizlikten,krizden vb. Bir çok sorundan önemli bir sorundur..ve galiba en acısıda bize özgü bir sorundur..


bir insan neden tecavüz eder diye düşündüm sonra..yada niye izmirde 3 kişiyi öldürür Ya da niye insan hayatına son verebilecek kadar azgınlaşır..
çünkü ; (bence)
o insan bi gece taksime çıkıp eğlenip dans etmemiştir
o insan sewdiği, hislerinin olduğu bir insanla sevişmemiştir
ailesiyle veya sevdikleriyle kahkahalar eşliğinde bir pazar kahvaltısı yapmamıştır
ailesiyle bir türk filmi seyrederken mutlu olmamıştır..
çocuk sevmemiştir o, kendi çocugunu abisinin ablasının onun bunun çocuğunu..
bence Hiçbir varlığa inanmamıştır..allahı inkar ediyordur o kesinlikle..
maneviyat Ya da huzur kelimemeleriyle hiç alakası yoktur zaten..
arkadaşları olmamıştır bence onun onun uğruna üzülen Ya da onların uğruna üzüldüğü arkadaşları olmamıştır..


daha onlarcasını sıralaybilirim belki ama hiç gerek..eğer bunlardan birini yapmışssa zaten katil ,tecavüzcü olamaz o insan..


içim sıkıldı bi anda..evet bunları yazarken içim sıkıldı..


geçen hafta haftaya dinlenicem demiştim..acaip dinlendim (!) mesela bu yazı bostancı taksim dolmuşunda yazılıyor..yani sabah anadoludan avrupa yakasına geçtim akşama kadar çalıştım 5.30 işten çıkıp tekrar anadolu yakasına geçtim ew üst baş değişim az bişi atıştırma 7 de tekrar avrupa yakası...gece muhtemelen tekrar ev e sabahında mecbur iş için tekrar avrupa...bak tanya ne güzel oturuyorum dimi...
 
.....
yukarda bahsi geçen awrupadan anadoluya'lardan birini gerçekleştirdim eve geldim..muhtemelen bu sol aşağıdaki kaydı yayınla butonuna tıhhladıktan sonra sızıp kalıcam şuralarda..

2 yorum:

  1. hayatı yoğun yaşamak lazım zaten öylesidir makbul olan..

    YanıtlaSil
  2. =) o zaman benim hayat baya bi makbul

    YanıtlaSil

Related Posts with Thumbnails