19 Ağustos 2009 Çarşamba

tiiiren ve tiricii (tren ve3G=)

yaklaşık bir senedir akşamları trenle dönüyorum eve..korna sesi olmadan kırmızı ışık nedir bilmeden trafiği umursamadan.haydarpaşadan binip 10 dakika sonra göztepede iniyorum.vagondan indiğin zaman hemen çıkışa yakın olması sebebiyle en son vagona göztepe vagonu denir.kimse kimseyi tanımasada (en azından ben kimseyi tanımasamda)konuşmadan kafayla mrb laşma bile var yani müdavim vagonu gipi bişey..ilk binen ben olsam sonradan gelenlerin neler yapıcagını direk bilirim yani bu gazete okuyacak bu ipodunu takıcak bu kitap çıkarcak diye..
bugün gene 18,45 trenine binip kitaba daldım taaki arkadan o ses gelene kadar
---anaaa valla görüyooommm
ama bu ses trenden gelmiyordu böle telefon konuşması gipi bi sesti..??
---aloo görüyonmu beniii??
evet bu ses trenden canlı birinden geldi
---görüyom görüyoomm sen bizi görüyon muuu
bu ses telefondan
---heee görüyom naapıyonuzz
---(kahkahalar gülüşmeler filan ama mehmet alinin programına telefonla baglanan yarışmacılar gipi ses tonlamaları ve efectleriyle)
zorda olsa anladım adamın biri şu reklamlarda sloganı merak olan uğruna taksimde bandolar yürütülen 3G yi kulklanıyordu ama adamda kulaklık olmadıgı için ve telefon kulagındayken göremeyeceği için telefonu handsfree ye vermişti..hey allahım dedim içimden adamın tipini merak ettim nası bi varlık diye sonra aklıma kendimi tutamıyacagım küfür filan edebilme ihtimallerim geldi ben tekrar kitaba translandım ama gülme hormonu salgıladıgı için vücudum kitapta yalan oldu ..sonra düşündüm peki bu salak niye treni tercih etti?? acaba övgü ilgi ve sevgimi bekledi halktan yada hatunun birinin ona yanaşıp inanmıyooooorrumm 3G mi kullanıyorsunn o zaman neden tanışmıyoruz demesini mi bekledi ??
allah belamı versin ki dünya kozmopolitlik sıralaması yapılsa türkiye flamayı taşır kupaları alır guinesse girer nobel filan alır..ya deseler ki dünyada 48 milyon 385bin 714 tane insan çeşidi war diye ben yemin ederim ki onların hepsinden birer numune vardır bu ülkede..kürdü lazı çerkezi sünnisi alevisi marabası burjuvası galatasaraylısı fenerlisi anadolulusu avrupalısı zengini fakiri açı toku dincisi laiki sağcısı solcusu emeklisi işçisi patronu asgarilisi ceosu arabalısı arabasızı evlisi bekarı maçosu large'ı gelenekçisi yenilikçisi müslümanı yahudisi rumu hrantçısı yasinhayalcisi münevvercisi garipoğlucusu..yani bi 40milyon tane daha sayarım eskiden bi filmin repliğiydi kemal sunal sölüyordu donlusu donsuzu diye tam bu kıwamdayız yani ayrılmakta yetmiyor.hani solcusu diyip gecemiyorsun onun içinden tam solcusu en solcusu liberal solcusu zengin solcusu askercisi devletçisi darbecisi ergenekoncusu çıkıyor islamcı diyorsun radikali ılımlısı tarikatcısı moderni akçısı saadetçisi vakitçisi zamancısı çıkıyor..aslında chp nin türban açılımı mhp liyle dtp linin ankara misket oynadıgı akpartinin kürt açılımı yaptığı bu ülkede bunları pek garipsememek lazım ama birleşik devletler sıfatını amerikadan çok hakettiğimizi düşünüyorum yada ayrık devletlerde olabilir...
lehman brothers patlamasının ilk günlerinde isviçreden bir röportaj gösterdiler twde .soakaktan bir adam ceviriyorlar adama krizle ilgili düşüncelerini soruyorlar adamın cevapı şu oldu -- önlem olarak internet bağlantımı kestirdim ..net bağlantısı türkiyede 30 tl olması lazım yani 20 usd ..isviçre gelir ve refah düzeyi en yüksek ülkeler arasında ama adam 20 dolarlık harcamayı bile kesmiş peki türkiyede durum nasıldı o zamanlar birincisi lüx fuar diye bişey vardı en lüx eşyaların satıldığı ve hınca hınç doluydu sonra gazetelere şu kadar tekne satıldı bu kadar porsche satıldı diye haberler düşüyordu bende ohaaa diyordum.. üstünden bi sene geçti bu sene turist gelmedi çünki onlar önlem aldı peki bizde ne oldu her yer full biancaya giriş 60 tl (itiraf ediyorum bende girdim ama zorla=)gazeteler magazin sayfasında türkbükündeki haberleri veririken ekonomi sayfalarında kredi kartından kara listeye girenlerdeki yüzdesel artışı veriyordu...ama genede bu ülkeyi sewiyorum yaşasaydım amerikada avrupada nerden bulucam bu kadar garipliği alooo görüyonmuuu beniiiii =)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts with Thumbnails