23 Ağustos 2009 Pazar

27 senedir bıkmamak


İstanbulda sahur temalı bi program yaptık dün gece.akşam buluşup tophaneye gittik saatlerce nargile üfledik muhabbet ettik çay içtik ordan kız kulesine gittik gecenin sessizliğinde yattık minderlere bogazı we kız kulesini seyrettik ordan gulluoğlunun yeni sahur konseptini test etmeye gittik gayette başarılıydı hani..ve saati 4,30 ettik evlere geçip uykularımıza daldık alkolsüz danssız sosyal sorumluluklu ve eğlenceli bi cumartesiydi vede gayet güzeldi.
arkadaşlardan bi tanesi ameikada yaşıyor ve yaklaşık son 5 senedir tr de olan değişimler onu falasıyla şaşırttı.biz içinde oldugumuz için pek farketmesekte tr özlem duyulucak bi ülke..kız kulesinin karşısına yattıgımızda allahım ya bunu acaip özlemişim dedi..düşündümde eğer amerikada olsam telefonla konuşurken tr den bi arkadaşım hiç napalım kızkulesinin karşısında minderler warya orda çay içioruz dese sanırım 3 saat hüngürderim..doğdum doğalı bu şehirdeyim ve yaklaşık 20 senedir bilinçli olarak kızkulesi boğaz köprüsü çamlıca tepesi bebek sahili gipi yerleri biliorum 10/15 senedir beyoğluna istiklale galataya teşwikiyeye gidiorum peki hiç bıkıyormuyum ilginçtir bıkmak bi kenara ben tünele her çıktıgımda heyecanlanıyorum. ama bunu anlattıgımızda kimisi anlamıyor buda gayet normal..17 milyonun barındığı her daim trafiği olan bi yer nasıl dünyanın en güzel yeri olabilir anlamıyorlar gama bende onları anlamam..hangi şehire gidersem gidim bir kez daha anlıyorum ki ömrüm boyunca başka bi yere yerleşme gipi bi fikrim olmamalı bi kere hayatları slowmotion ilerliyor hiçkimsenin acelesi yok sanki herkes yürüyor koşan yok hatta kimisinin denizi bile yok =(
askerliğimi batmanda yaptım kuşun geçmediği kerwanın geçmediği sewgi dolu bir dağ karakoluydu..we 6 ay sonra o dağdan inip istanbula geldiğimde yaptıgım ilk şey saat 6köprü trafiğine girmek en kalablık yerlere gitmekti hani bi ara istiklalin taşlarını asmalının tabelasını öpmeyi bile düşünmüştüm..
hep düşünürüm bir turiste göre istanbul nasıldır? her muhatap oldugum turiste de bunu sorarım we hep aynı pozitif cewaplar gelir ve azda olsa bilindik şikayetler.. trafik kalabalık filan..geçen hafta karaköyden galataya çıkıcakken iki turist köşedeki el arabacısına galatayı soruyorlardı bende yanlarından geçerken eğer hızlı yürüyecekseniz benle gelin dedim şöyle bi baktılarrr şaşırdılar sonra ben durmuyunca offf courrrsssee diye bagırarak peşime takıldılar..birinin annesi italyan babası amerikalı diğeri macar..ikiside fransada yaşıyor ve bu iki kız takmışlar sırtlarına çantaları istanbula gelmişler klasik olarak sordum nasıl buldunuz gayet klasik olarak istanbula dair pozitif ne warsa saydı ama birden beni şaşırtan ilginç kelimeler kullanmaya başladı mistik dedi ben şaşırdım mysterious dedi bu sefer anlamadım açıklayınca gizemli oldugunu anladım bohemian dedi dumur oldum düşündüm acaba ben buna istanbulumu sordumm başka yermi sordum 17 million kişinin yaşadığı herdaim tarafiği olan her yeri bvina kaplı bi şehire bohem bi havası war demek çok ilgincime gitmişti...ama bi gözlemdi we o öle görmüştü buda demek oluyorduki bu şehire boşuna aşık olmamıştım bir macarda olsaydım we bu şehire turist olarak gelseydim ben gene istanbula aşık olucaktım ve 27 senedir bıkmamakta sonsuz haklıydım...üzerine 20bin sayfa daha yazabileceğim bir konu olmasına karşın bir an evvel yataktan kalkma mecburiyetimin olması burda son noktayı koyrdurtuyor. =)

1 yorum:

  1. igein_h_yizevbekhai@admin.in.th: Eger ilgileniyorsaniz, bu e-posta adresinden bizimle irtibata iseniz merhaba sizin tüm kisisel is için kredi ararken, biz,% 3 faiz oraniyla kredi vermek. Belgeniz ok cevap veren herhangi bir gecikme olmaksizin derhal sizden aldigimiz be kez kredi biz bir hafta önce size transfer edilecek. Artik kredi basvurusunda, acil promosyon ok var.

    YanıtlaSil

Related Posts with Thumbnails